tisdag 14 februari 2012

Undrar om han känner sig ensam idag


Idag är det alla hjärtans dag. Det firar jag med spelkväll hemma hos Sanna! Inget gulligull och skicka blommor här inte! Nej jag är inte bitter. Nä, det är jag faktiskt inte. Jag är helnöjd med att spela spel =) Jag ska ta med mig Cluedo, mitt favoritspel. Jag kan inte minnas att jag vunnit någon gång så ikväll går jag ut stenhårt och satsar allt!!

Det är många som känner sig ensamma på alla hjärtans dag vilket inte är konstigt med tanke på hur media alltid ska förstora upp allting. För att inte tala om alla butiker - det är hjärtan och nallar överallt. Jag såg på facebook att Mauro Scocco hade släppt ett nytt album - "Musik för nyskilda". Jag trodde först att han släppt det nu i förra veckan, lagom till alla hjärtans dag, men så illa var det faktiskt inte. Albumet släpptes förra våren. "Musik för nyskilda" innehåller låtar som; "Jag saknar oss", "Ensam kvar i stan", "Dåligt väder" och "Jagar en skugga". Muntra titlar. Verkligen. Han sitter troligtvis hemma ikväll och dricker whiskey i sin ensamhet och knåpar på nya, muntra verser. MEN jag vill ändå tillägga att jag har inte lyssnat på någon av dessa låtar. De kanske är bra, vad vet jag. En låt som jag vet är bra med Mauro Scocco är följande:
(Som vanligt kommer inte hela bilden med utan ni får klicka er vidare till Youtube för att se videon)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar