måndag 13 februari 2012

Korvgrillning

Igår startade vi upp årets grillsäsong på Östra stranden. Det hade snöat under natten och vi möttes av en underbar vy när vi nådde havet. Solen strålade och hela stranden var gnistrande vit och fylld av glada söndagsfirare. Någon hade byggt en snögubbe, några promenerade och några åkte skridskor eller skidor på det frusna havet. Solen värmde skönt i ansiktet och jag behövde inte ens ha jackan på mig då vi satt och mumsade på våra korvar och grillade marsmallows i snön. Så fort solen började sjunka ned mot horisonten blev det dock kallt och vi begav oss hemåt en stund före solnedgången. Hur konstigt det än låter så var faktiskt detta första gången jag grillade vid havet i Halmstad trots att jag bott här i 2,5 år nu. Hoppas att det blir fler gånger innan jag flyttar härifrån!



1 kommentar: