söndag 19 februari 2012

Så mycket bättre


Efter att nu ha sett hela den andra säsongen av "Så mycket bättre" är jag fast. Jag var fast redan efter första avsnittet faktiskt. Det är precis som i till exempel "Mästarnas mästare" eller "Landskampen". Man får se en helt annan sida av de medverkande personerna. Vem hade trott att Mikael Wiehe skulle vara en sådan tokstolle eller att Tomas Ledin har en inre älg. De artister som var med denna säsongen var: Eva Dahlgren, Laleh, Timbuktu, E-type, Mikael Wiehe, Lena Philipsson och Tomas Ledin. Dom är ju helt fantastiska människor allihop! Ingen av dem var den person jag trodde från början. Plötsligt var de inte bara artister, de blev vanliga människor, precis som oss. E-type blev Martin och Timbuktu blev Jason. Varje avsnitt handlade om en av dem och de andra gjorde då tolkningar av deras låtar. Den mest kända har nog kommit att bli Mikael Wiehe´s "Flickan och kråkan" framförd av Timbuktu. Jag har fått flera favoriter och har gjort en spellista med alla låtarna på Spotify.

Har ni inte sett dessa fantastiska program så gör det! Så ska det låta i all ära, men detta är speciellt! :)

Imorgon tänker jag börja kolla på den första säsongen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar