tisdag 26 maj 2009

Tre år går snabbt

Så som många av oss säker tidigare konstaterat går tiden väldigt fort. För tre år sedan var vi på kanothajk i Viskan. Det var den där hajken vi fick avbryta eftersom alla utom jag och Simon kantrade :) Synd på alla grejer som försvann i vattnet... Detta måste vi göra om någon gång tycker jag! Fast då kanske vi borde planera paddlingen lite bättre och inte paddla där det inte går att paddla. Skrattar bara jag tänker på den helgen...
Det var också den hajken som jag och Simon blev ihop så det ska vi fira ikväll med middag på La Copita :) Det var längesedan jag var där så det ska bli gott!

I fredags jobbade jag en stund och sedan på kvällen blev det smaskiga räkmackor med vin hemma! Simon som är lite kräsen fick vitlöksbröd med tzatziki. I lördags fyllde farmor 86 så då blev det sju sorters kakor plus rulltårta efter det. Tycker hon är helt otrolig som bakar allt själv! Och gott blir det också :) Vi tog med henne en sväng in till Annelundsparken så att hon fick titta lite på blommorna också. Det var nog uppskattat!

Nu har jag precis varit och klippt mig. Inte en dag för tidigt... Snarare två månader för sent. Frissan envisades med att platta mitt hår innan hon klippte det för hon tyckte det var lättare då. Så nu sitter jag här med spikrakt hår som omväxling. Funderar på om jag ska göra slingor i det idag när det ändå är platt eller om jag ska vänta med det någon månad till.

Nu ska jag strax väcka Simon!

3 kommentarer:

  1. Jag tyckte du var fin plattad oxå!
    Nu har jag oxå vart o klippt mig =)

    SvaraRadera
  2. Nä, men gumman - har du plattat till det nu igen....dumma frissa!

    Mamma

    SvaraRadera