onsdag 4 februari 2009

Lax eller kättfärssås?

Det är frågan... Jag är mer sugen på köttfärssås än på lax men lax är mycket nyttigare. Det var dessutom jättelängesen vi åt lax. Men å andra sidan är ju köttfärssås himla gott... Kan ju göra lax imorgon istället.

Jag var på Coop och handlade förut. "Jaha här kommer ledighetskommissionen" sa dom när dom såg mig... Men jag ska faktiskt jobba imorrnkväll =) Så riktigt så ledig r jag ju faktiskt inte... Har fixat nu med så att jag får pengar för de där dagarna jag inte hade fått någon lön utbetald. Fantastiskt bra!

Dom är lite jobbiga på dansen nu... Helt kass schema så att allt krockar osv så det blev varken hip hop eller locking för mig i år. Modern, balett och streetdance är jag med på. Men det är ju helt kassa tider! Streetdancen är ikväll 19.45-20.45. Då är man ju verkligen inte taggad att träna. Baletten och moderna är på tisdagar men med en och en halv timmas mellanrum. Vad ska man göra då? Jazzen skulle vara på söndagar men den blev flyttad till den där dötiden mellan baletten och moderna. Så tanken var att jag skulle dansa tre klasser på raken varje tisdag; 3,5 timmar. Så igår hoppade jag baletten för att va me på bara jazzen och moderna. Moderna var hur bra som helst som alltid! Men jazzen.... Jösses. Det var som att vara tillbaka hos Berit när jag var 9 år gammal typ. Jag vill att de ska va en utmaning varje gång, att man ska få lära sig något nytt oc utvecklas. Men icke sa nicke. Så jazzen struntar jag i. Så nu kvarstår det där problemet med vad tusan man ska göra den där tiden mellan baletten och moderna varenda vecka... Det allra bästa vore ju om dom kunde byta plats på danserna lite så att baletten å moderna är efter varandra. Men det går tydligen inte för då är det andra som inte kan... Suck. Till hösten blir det bara modern dans för mig. esten av min träning får jag väl ta på friskis. Annars är det Göteborg som gäller om jag villdansa mer. Kanske kan funka om jag nu börjar plugga där till hösten. Vi få väl s vad som händer men som det är nu blir jag bara så trött.... Jag har dansat sen jag var tre. Jag kan inte sluta =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar