onsdag 28 januari 2009

Tråkdag

Jaha, vad ska jag göra idag då? Städade gjorde jag igår. Träningen börjar inte förrän senare ikväll. Bilen är inte hemma. Vattnat blommorna har jag gjort. Bädda och diska skulle jag kunna göra, men det låter inte särskilt lockande. Och vad ska jag göra sen efter en kvart när det också är klart? Sitter och tittar på en hackspett utanför fönstret.En sån där svart med rött huvud. Inte ofta man ser sånna. Undrar om den tänker bygga bo här. Isf kan jag tala om för den att grenen den hackar hål på just nu är på tok för smal för att den tjocka hackspetten ska få plats där inne... Nu flög den... Jahapp. Pussla klart mitt pussel kanske jag skulle göra men jag känner på mig att detta är en sån dag då bitarna inte passar nånstans...

Men jag har lite att se fram emot iaf :D Jag får inte åka med på Vinterskog i år :( Varken som deltagare eller ledare för det är fullt. Jag står visserligen först i kö som ledare men trots att minst en ledare avanmält sig verkar det inte ha blivit någon plats över till mig... Skumt... Men jag ska dit och hälsa på iaf! Lördag till söndag första helgen. Det ska bli skoj! Fast det kommer såklart kännas konstigt att åka dit utan att vara med så att säga. Men jag får väl satsa på Åsunds i sommar istället. Det lustiga är att jag är ju bara där uppe (Skara) en gång om året. Andreas (brorsan) är aldrig där uppe och nu har vi lyckats pricka in samm helg helt ovetande om varandra! Han ska dit på nån cykelgrej samma helg som ja ska hälsa på på Vinterskog. Synd bara att vi inte ska upp samma dag. Då hade vi kunnat samåka. Men men!

Sen den 20-22 februari ska jag och Simon till Stockholm :D Vi har bokat både hotell och buss dit och hem så det ska bli roligt! Fyrstjärnigt hotell och frukost ingår. Helt perfekt för oss :) Vi vet inte riktigt vad vi ska göra annars i Stockholm än men det ger sig. Vi ska väl försöka hälsa på Simons kusin iaf så långt är planerat. Är det någon som har något bra tips så säg till!

Nu ska ja ta tag i den där disken....

1 kommentar:

  1. Men jösses gumman - Stockholm - finns väl hur mycket som helst att göra?!!

    Mamsen

    SvaraRadera