måndag 26 januari 2009

För nu är jag arg!

Jag brukar alltid kolla igenom mina lönespecar när jag får dem och se så att alla datum stämmer överens med de datum som jag jobbat för att vara säker på att inte jobba gratis nån dag. Nu har jag tyvärr slarvat med det ett par månader, sen i somras närmare bestämt. Det skulle jag inte ha gjort! Så fort man slutar kolla det så blir det fel... Och inte lite fel heller! Nä, 34 timmar som jag inte fått lön för! Det är ganska mycket pengar. Första veckan i januari har jag skrivit upp noggrant i almanackan hur jag jobbat men i lönespecen finns inte en enda dag med från den veckan. Och en dag i december har jag också blivit utan av någon märklig anledning. Upptäckte det nu när jag äntligen fick tummen ur att sortera mina papper.

Varför kan dom inte ha en normal stämpelklocka som på alla andra normala arbetsplatser?? Vi får skriva upp på nån sketen papperslapp hur många timmar vi jobbat och vilka datum och sedan lägga den i en brevlåda och hoppas att de som jobbar med att föra in det i datorn gör rätt. Så kan man ju inte ha det! Inte konstigt att det blir fel... Hoppas för deras skull att jag får mina pengar annars vet jag inte vad jag gör!

2 kommentarer:

  1. Vilka puckon! Visa din almanacka och kräv sen att du får stämpla hädanefter!! Jag menar - hur ska du annars kunna "bevisa" att du jobbat....? Stå på dig! Kräv dina pengar!
    Mamsen

    SvaraRadera
  2. Finns ingen stämpelklocka där... enda sättet är att göra som jag gör och helt enkelt hålla bra koll på det. fick inte tag på dem idag men ska ringa igen imorgon

    SvaraRadera