söndag 8 januari 2012

Bra början på 2012

Trots annalkande tenta samt en inlämning vi måste skriva ihop under stress i början av veckan så är jag på förvånansvärt bra humör! Inte ens den dystra radioprataren på Mix Megapol kunde förstöra min söndagskväll med sina bittra ord: "Nu är långhelgen slut och imorgon börjar den deprimerande vardagen igen och det är lååångt kvar tills nästa långhelg. Här kommer Bruno Mars med en väderprognos; It Will Rain".

Med humöret på topp kan inget gå fel!

Jul och nyår var mysiga hemma hos familjen i Dalsjöfors och jag hann med att träffa många vänner och släktingar, dock inte alla jag hade tänkt hinna med, men så är det alltid. Det var tråkigt att Andreas inte var hemma men så snart jag får möjlighet (läs råd) så tänker jag ta flyget ned till Mallorca och hälsa på!

Som jag nämnde ovan väntar en tenta i biodiversitet nu på torsdag. Jag och Marcus måste även skriva ihop en review (typ litteraturstudie) om valfritt hotat djur i världen. Vi bestämde redan från början att djuret skulle vara större än en fågel och mindre än en val för att arbetet skulle bli intressant att göra. Vi valde mellan bland annat narval, flikfisk (eng. Sea dragon), sjöko, pygmenoshörning och okapi. Vårt självklara val blev till sist dugonger (sjökor). Detta är märkliga djur som mest liknar vattentäta dammsugare men trots det är närmst släkt med elefanter.

Dugong (Dugong dugon)

Trots de många timmarna i skolan jag har att se fram emot i veckan är humöret på topp! Helgen var bra och började med karaokekväll på Mårtenssons plus JVM hemma hos Zandra och Marcus hela natten. Kul och spännande var det, och när målet äntligen kom lyfte taket och grabbarna skrek ut sin glädje i natten från balkongen. Helgen fortsatte med Åsundsplanering i Veddige. Aldrig förr har så få planerat så mycket på så kort tid. Jag vågar redan nu avslöja att årets tema kommer att bli fantastiskt. Det jag ser mest fram emot nu är dock inte de tusen timmarna jag ska spendera i plugget under veckan utan det faktum att jag åker till Åre på lördag med ett helt gäng snälla, snygga, partyglada men framför allt roliga vänner! Resan kommer bli legen... whait for it ...dary, LEGENDARY!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar