söndag 22 januari 2012

ÅRE!

Som väntat blev Åreresan otroligt kul :) Vädret var lite kass de två första dagarna men så på tredje dagen kom solen fram och lyste upp ett helt fantastiskt landskap.


Vi åkte skidor varje dag, oavsett väder och efter en dag i backen samlades vi hela gänget (de som orkade, jag var där varje dag) på Byggets after ski för att dansa, sjunga (skrika) och umgås. På kvällarna samlades vi i någon av våra lägenheter för att utse "dagens klant" respektive "dagens kommentar". Jag blev nominerad till dagens klant en gång då jag hade lyckats med bedriften att trilla i knappliften (omöjlig att trilla i eftersom den går så långsamt uppför att det förmodligen går snabbare att staka sig uppför backen...) men jag vann dock inte eftersom Sanna hade varit mycket klantigare. En film på Sannas klantigheter kommer att läggas upp på facebook för allmän beskådan :) Första dagen vann Oskar dagens klant då han redan under tredje åket flög ett par meter för att sedan landa med näsan före i snön (isen).

Oskar efter tredje åket

Ett exempel på dagens kommentar var då Marcus vaknade på morgonen och berättade att han sovit dåligt för att han "legat snett på hålet hela natten". Han menade bara att skarven i soffan varit obekväm men det kunde ju missuppfattas... Den som fick någon av dessa två utmärkelser fick bära en reflexväst med orden "dagens klant" resp. "dagens kommentar" i backen hela dagen efter.

I vår lägenhet bodde vi jag, Elena, Sanna, Christoffer, Frida och Karl. Den såg ut nästan precis som lägenheten vi bodde i förra året fast något mindre och den låg i samma hus som förra året. Perfekt läge och nära till backen! Men det bästa var nog utsikten tror jag, både eftersom man kunde se solen gå upp över Åre by plus att vi såg rakt in till grabbarnas lägenhet jämte våran där det varje dag bjöds på mycket underhållning i form av nakna överkroppar till vår (tjejernas) stora förtjusning ;) Tack grabbar och sorry att ni inte fick riktigt samma underhållning från vår sida. Ni får skylla er själva som hade alla lampor tända och alla rullgardiner uppe jämt ;)


Nu sitter jag här hemma i Halmstad igen med utsikt över plåtkyrkan vilket inte är Halmstads vackraste vy direkt.. Jag har blåmärken över hela kroppen och jag känner att förkylningen som väntat börjar krypa sig på sakta men säkert. Här är lite tomt och ensamt efter att man haft sällskap 24 timmar om dygnet i en vecka men jag kan titta igenom alla bilder och tänka tillbaka på alla roliga händelser under resan och le för mig själv.

Fy fan vad jag kommer att sakna er allihop när studietiden är över!!!

2 kommentarer:

  1. Vi ska väl inte sluta umgås bara för vi slutar plugga :(? Nej det hoppas inte jag!!!

    SvaraRadera
  2. Klart att vi inte ska!!! Men det kommer ju inte bli lika ofta när vi inte bor på samma ställe :(

    SvaraRadera