fredag 4 november 2011

En (mestadels) lärorik vecka

I måndags lärde jag mig att äta med pinnar samt hur man beställer mat i Japan.
I tisdags lärde jag mig att alla kurser i skolan inte är lika softa som den förra (samt några norska ord och fraser som jag kan ha nytta av men som jag dessvärre redan glömt av)
I onsdags lärde jag mig att alla snygga killar antingen är homosexuella, upptagna eller idioter (alternativt äckel. Detta har visserligen redan tidigare kommit till min kännedom, men i onsdags fick jag det bekräftat ytterligare en gång)
I torsdags (igår) lärde jag mig ingenting (vilket inte är så konstigt eftersom det var precis vad jag ägnade mig åt hela dagen)
Idag lärde jag mig att köra truck samt att en tio minuters dusch är mer energikrävande än ett bad.

Tack kära familj för en trevlig Danmarksresa förra helgen! Det var mysigt som vanligt och jag hoppas att det blir av fler gånger! Jag önskar mig en jacuzzi och en flaska vin i julklapp.


I måndags blev jag, Marcus och våra norrmän spontaninbjudna på ett spanskt födelsedagskalas. Vi köpte spanjoren fyra sorters glögg från MAXI i present. Alla kalasfirare smuttade på glöggen och övertygade oss om hur fantastiskt gott det smakade. Huruvida denna uppskattning verkligen stämde eller ej väljer jag dock att låta bli att spekulera i. Senare på kvällen badade två spanjorer och två fransmän näck i havet under glada hejarop från åskådarna, såväl manliga som kvinnliga. Det är minsann inte var dag man får se så mycket naket, och från så många (två) olika kulturer dessutom. Undrar om dom tror att det är så vi gör i Sverige. Det var trots allt vi som lurade i den stackars spanjoren i havet första gången, under vår Lysekilsvistelse i oktober.

2 kommentarer:

  1. Tack själv Ann-Sofie för mycket trevligt sällskap! Särskilt tänker jag på promenaderna vi gjorde tillsammans, det var riktigt kul! Det var ju då vi fick lära oss hur danskar äter muffins...Rubjerg fyr är alltid värt ett besök så länge den finns kvar på land. Sen var ju Romulus inte helt fel heller :)

    SvaraRadera
  2. Romulus är aldrig fel :) Och jag ska börja servera muffins som danskarna gör!

    SvaraRadera