tisdag 25 oktober 2011

Tenta imorgon!

Hjälp! Det är ju tenta imorgon!!
Nä, jag tror faktiskt att den kommer gå bra. Känner mig för en gångs skull inte stressad över huvud taget. Jag satt på biblioteket i fyra timmar igår och agerade privatlärare för vår fransman som känner sig lite orolig över tentan. De fyra timmarna var inte bara bra för honom, jag själv lär mig otroligt mycket av att försöka få någon annan att förstå. En av våra tyskar anslöt ett par timmar han också och jag tycker att vi fick väldigt mycket gjort. Vi kommer eventuellt att sätta oss på biblioteket en stund idag med för ett sista ryck inför tentan imorgon.

I fredags kväll hade jag och Marcus Smala Sussie kväll med våra norrmän. Det var en riktigt kul kväll trots att jag var sjukt trött. Vi har ibland lite svårt med språket trots att Norge ligger så nära. Bärs till exempel betyder bajs på norska. Det kan ju förvirra lite.

Denna kursen vi läst nu (Ekologi och vård av kustnära miljöer) har varit den roligaste kursen på hela studietiden. Inte bara för att ämnet intresserar mig utan för att vi lärt känna en hel hög med nya människor - våra utbytesstudenter. En så här rolig höst kan jag inte minnas sist jag hade. Först Stockholm, sen Italien, sedan Lysekil, imorgon Göteborg följt av Danmark, i november ska vi till Värmland med Biodiversitetskursen och däremellan har vi hunnit med en massa andra kul saker. Det är med blandade känslor jag kommer ta examen och flytta härifrån nästa år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar