lördag 2 oktober 2010

Långhelg

Vad härligt det är med långhelg! Trots att jag som vanligt har massor att göra kan jag ändå tillåta mig själv att slappna av lite extra =) I torsdags kom en kompis från Malmö och hälsade på. Vi gick samma klass här i Halmstad första veckorna innan hon bytte linje och flyttade till Skara, vilket var väldigt synd med tanke på att hon var en av dem jag blivit riktigt bra kompis med i klassen. Men det är ju kul att vi fortfarande håller kontakten och försöker att träffas ibland i alla fall! Hon åkte tillbaka till Malmö idag och när hon var här hann vi med både film, plugg, promenader, stan och lite fest =)

Det är så här att vi är fyra kompisar som har en "Hemlig klubb". Men det är hemligt så det får ni inte berätta för någon! Igår kväll hade vi vårt första hemliga möte på hemlig plats. Det bjöds på skumpa, vin, pizza, chips och dip samt lite frågesport! Den hemligaste av de fyra medlemmarna i klubben kunde tyvärr inte närvara så min vän från Malmö fick rycka in som hemlig ersättare. Senare på kvällen bar det av till Club Moon i Halmstad där vi träffade på jättemånga andra TBI:are (sektionen vi läser). Stället var väl egentligen rätt sunkigt men vi hade kul ändå! Gillade dock inte dansgolvet som var alldeles för trångt och för mycket påflugna killar.... Fick anlita en killkompis som livvakt så att jag fick vara ifred för alla störiga karlar. Det var värre än någon annanstans jag varit ute faktiskt! Då är det skönt att vara omgiven av vänner som tar hand om en och knuffar bort alla ovälkomna grabbar =)


Nu väntar dagens andra powernap (man får powernapa flera gånger om dagen) och efter det blir det kladdkakebak och filmtittning! =)

1 kommentar: