tisdag 6 april 2010

Tentaplugg

Sitter och pluggar till kemitentan jag ska ha på torsdag. Hoppas på bättre lycka denna gång! Jag kan skylla mig själv som får sitta med det nu, jag kunde ha pluggat bättre i julas för att skrapa ihop de där sista poängen. Tyvärr lär man sig inte av sina misstag heller! Cellbiologitentan som jag trodde jag hade lyckats med fattades det 2,5 poäng på för godkänt. Men nu hade jag faktiskt pluggat på riktigt mycket. Grejen med cellbiologin är väl att det nog är den svåraste kursen vi läser. Det är så sjukt irriterande att jag var så nära godkänt bara! Jag skrev ner rätt svar på en fråga på provet, tänkte en gång till, suddade ut mitt svar och skrev något annat. När jag kom hem insåg jag mitt misstag och räknade redan då ut att det skulle kosta mig 2,5 poäng. Hade jag låtit bli att skriva om mitt svar på den frågan hade jag haft godkänt. Men det hjälper ju inte att säga det till läraren... Det är bara att ta nya tag! Både jag och min lärare vet ju om att jag kan det egentligen.

I morse var jag på lasarettet för att ta bort födelsemärkena på ryggen. Jag hamnade hos en mycket otrevlig läkare i ett mycket otrevligt rum i källaren :/ Han sa att han bara skulle titta på mig och att dom vanligtvis inte brukade ta bort några märken där. Då blev jag sur.. Det var ju precis det dom gjorde på vårdcentralen! Till slut när han tittat på märkena konstaterade han att vi bara behövde ta bort ett iaf och det kunde han tydligen göra på plats. Blev han rädd för mig när jag blev arg? Jag är nöjd att ha fått min vilja igenom i alla fall! Tror dock att jag kommer få värsta ärret för han sydde inte utan det skulle få läka som en sårskorpa... Får väl se hur det blir. Det blöder ju fortfarande trots att det är snart 7 timmar sen det klipptes bort...

Åter till kemin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar