onsdag 21 april 2010

Lägenhet

För er som inte vet så har jag och Simon beslutat att bli särbo! Då kan man träffas när man vill och inte när man måste och man får massor med tid att längta efter varandra. Hur bra som helst! Dessutom kommer förutsättningarna för plugget att bli otroligt mycket bättre då man får vara ifred och plugga och inte sitter tillsammans och försöker plugga på olika saker. Sånt förvirrar och man blir väldigt ofokuserad. Att någon gång i livet bo i en egen lägenhet är också väldigt bra.

Vi har båda två hittat varsin etta i samma område (samma gata till och med) nära skolan. Jag flyttar relativt snart men datum är ännu inte spikat. Simon kommer att jobba och bo i Borås i sommar och sedan flyttar han in i sin etta i augusti.

Jag är sjukt taggad faktiskt! Jag tror detta kommer bli grymt bra! Min lägenhet är på 28,8kvm och ligger överst i byggnaden så jag slipper massa ljud ovanifrån. Den kan vara lite svårmöblerad men det är väl alla ettor. Jag löser det nog =) El, uppvärmning och vatten ingår så nu behöver man inte tänka på det längre!

Det blir nog en tripp till IKEA snart. Ska bli roligt att köpa grejer till en egen lägenhet! Är väldigt nyfiken på hur den kommer se ut möblerad! Här är en länk till lägenhetsritningen: http://marknad.hfab.se/hfab/files/pdf/file5289.pdf

1 kommentar:

  1. Hepp! Du får komma och kolla på min lösning, så kan vi ha identiskt möblerat...

    SvaraRadera