torsdag 11 mars 2010

Skitvårdcentral och skitträning

Nu ska jag klaga lite igen (förlåt bror duktig). Måste ju få föra fram mina klagomål någonstans! Idag blir det två (har fler på lager men jag spar dom)

1. Skulle till vårdcentralen i tisdags och kolla upp ett födelsemärke. Hade ringt och bokat en tid innan med en distriktsköterska och antog därför att jag också skulle till en distriktsköterska eftersom hon i luren inte sa någonting annat. Jag var där i god tid på morgonen och väntade tålmodigt i 45 minutermen ingen kom och frågade efter mig. Till slut gick jag till receptionen och frågade vad som blivit fel. Då sa dom att jag skulle till en läkare och att jag borde ha förstått det själv. Hur ska jag kunna veta om det är en läkare eller en distriktsköterska som ska titta på märket om dom inte säger vilket?? Dom kan ju inte bara ta för givet att jag ska hamna rätt om dom jobbar så. Har man bokat tid med en distriktsköterska tycker jag att man antar att man ska till en sådan också.... Nu ville dom att jag skulle betala för ett besök jag inte fått göra. Jag hade läst på deras hemsida att distriktsköterska var gratis och läkare kostar 130kr. Eftersom jag trodde jag skulle till en distriktsköterska kan dom ju inte helt plötsligt kräva pengar av mig! Jag sa det till tanten jag pratade med och när hon fortfarande tyckte att jag skulle betala så vägrade jag. Jag fick som tur var min vilja igenom och slapp betala för deras misstag och fick en ny tid nästa vecka efter alla tentor. Tur för dom.

2. Det andra jag vill klaga på är träningen idag. Hade bokat in Afro på SATS för det brukar vara väldigt kul och bra konditionsträning! Brukar vara helt slut när jag går därifrån. Idag var den ordinarie instruktören dessvärre sjuk och vi hade vikarie. Någon ung blondin som inte kunde dansa. Hon hade nog gjort en egen koreografi tror jag. Kändes som om jag kanske hade tyckt den var rolig om jag varit fem år gammal. Nu är jag tyvärr inte fem år gammal utan 22 och tyckte inte alls att det var givande! Stod där och sprattlade lite en timma och sen var det slut. Kunde lika gärna suttit här i soffan och pluggat en timma extra på nästa veckas tentor. Det hade varit väldigt mycket mer givande!!

Thank you for listening,
over and out

2 kommentarer: