onsdag 3 mars 2010

Inte riktigt som planerat

Jag har varit förkyld i två veckor och har därmed inte kunnat träna någonting förrän denna veckan. Idag hade jag tänkt att sticka ut på en löprunda på morgonen och sedan gå på spinning på kvällen. Det gick sådär med det... Helt plötsligt fick jag nån form av allergisk reaktion. Inte så ovanligt, jag får det ibland utan att veta varför. Så där så jag börjar nysa hela tiden och huvudet blir helt tjockt. Jag har ingen aning om vad som utlöste det idag, en dammråtta kanske? Det hjälpte varken med aerus (typ clarityn) eller nazonex (alleginässpray). Blev bara värre och värre och jag är fortfarande helt väck. Det kan bli så här ibland om jag fått för stor dos av katterna hemma hos Simons familj men dom har jag ju inte träffat nu :/

Så idag blev det varken löpning eller spinning. Tog en kort promenad i hopp om att lite frisk luft skulle hjälpa men det var istället tokigt jobbigt för ögonen (som ju redan var irriterade) med all snö och sol. Försökte också att styrketräna lite här hemma men det blev inte särskilt effektivt det heller, fick ju springa iväg och snyta mig hela tiden.

Imorgon bitti ska ja för första gången lämna blod vilket kommer resultera i att det inte blir någon träning imorgon heller. Ska försöka att träna på fredag men det kommer nog knappast att ge något eftersom det kan ta drygt två veckor innan man har fått upp blodvärdena igen efter blodgivningen. Men blodgivningen är ju för en god sak såäven om jag inte kan träna efteråt så kommer jag sova otroligt gott :) Just nu är jag dock lite tveksam på om dom kommer låta mig lämna något blod. Dom kommer tro att jag är tokförkyld om jag kommer dit och snorar så här. Dom kommer antagligen inte fatta att det bara är allergi även om jag försöker förklara för dem... Får väl hoppas det har gått över till imorgon!

2 kommentarer:

  1. Det är inte mycket positivt på din blogg direkt...

    SvaraRadera
  2. men nu har ja nåt positivt att skriva! jag fick lämna blod trots min allergiska näsa :)

    SvaraRadera