söndag 14 februari 2010

Hjärtslaget

I helgen var det hjärtslaget på Högskolan i Halmstad. Det är en stor studentfest och studenterna som var med kom från lite varstans i Sverige, bland annat från Borås Högskola, Göteborgs Universitet, Chalmers och Halmstad Högskola förstås. Vi hade ett lag till Hjärtslaget anmält från klassen och vi hade sett fram emot denna helgen sedan länge tillbaka! Men jag måste säga att jag är sjukt besviken! Och med tanke på att arrangörerna haft ett år på sig att planera helgen (sedan förra årets hjärtslag) så borde det ju ha kunnat bli riktigt bra!
Det började bra i fredags med lite pizza hemma hos mig innan vi drog vidare till Kåren. Den kvällen hade jag jätteroligt! Men sedan på lördagen när det skulle vara lekar på förmiddagen började besvikelsen... Det var inte städat inne på Kåren efter fredagens kårpub = det var jätteäckligt... Det var fulla människor överallt som stank sprit och spya (det hade jag väntat mig så det bryr jag mig inte om). Och lekarna dom hade haft ett år på sig att planera kunde faktiskt ha kvittat! Dom kunde väl ha ordnat med lite stafetter och mer laggrejer istället för att spotta ett geléhallon och smälla en ballong.

Punschbingot på eftermiddagen var jag aldrig med på så den kan jag inte säga om den var bra eller inte men jag hade sett fram emot sittningen på kvällen och hoppades att den skulle hålla en högre standard än resten av Hjärtslaget gjort hittills! Men sittningen blev om möjligt en ännu större besvikelse. Det började med att vi fick komma in en halvtimma för sent. Maten var faktiskt både god och varm och man fick två öl eller cider. Det var bra! Men sedan varade sittningen knappt en timma innan dom körde ut oss därifrån igen. Blev tvungen att halsa den sista drickan för man fick ju inte ta med den ut heller... Och under själva sittningen när man satt och försökte äta och snacka med kompisarna så satt resten av alla människor där inne och skvätte iväg öl/cider på varandra och då även på oss som inte ens kände dom. Detta medförde att jag mest bara blev förbannad av sittningen som egentligen skulle varit rolig!

Som tur var blev jag snart på bättre humör då vi gick hem till mig igen för att snacka lite och spela lite kortspel innan vi gick tillbaka till Kåren. Så man kan väl sammanfatta helgen som rätt dålig egentligen. Sällskapet var dock trevligt så helt tråkigt blev det ju ändå inte =) Antar att tanken med Hjärtslaget var att man skulle var full hela helgen för att uppskatta det... Var man inte det fick man skylla sig själv!

Det bästa med veckan var i alla fall att vi nu äntligen fått våra overaller! Så dom har vi haft hela helgen och dessutom hunnit med att pimpa dom lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar