torsdag 21 januari 2010

Makalöst smaklöst

Jag fick gjort kemitentan trots att jag var oanmäld. Tror till och med att ja klarade den trots att jag bara pluggat kanske tre timmar på den :) Man ska inte slita ut sig i onödan!

I helgen bar det av till Dalsjöfors för att fira mamma på födelsedagen och sedan julhajk i scoutstugan. Det var hundra år sedan jag var med på något annat än Åsundsholm så det var riktigt roligt! Synd bara att värmen inte fungerade i scoutlokalen... Raggsockar var ett måste!Det blev julklappsrace, pulkaåkning, god mat och risgrynsgröt mitt i natten. Men det allra bästa var nog att få sova i seniorlyan med Lotta :) Det är inte varje dag man kan låsa in sig i en lya utan tak, krypa ner i varsin sovsäck i varsin soffa (min var för kort) och viska flera timmar tills man somnar. Vilken tur att jag har så god hörsel....... ;)
Gjorde misstaget att gå på en timmas spinning i måndags efter julhajken. Spinning i sig är inget misstag, det är bara bra. Men när jag satte mig på sadeln påminde rumpan mig om min pulkavrupa från hajken... Ajajaj, men det var bara att trampa :)

Igårkväll var det så äntligen dags för gasquen med temat smaklöst som man fick tolka som man ville. (För er som inte vet vad en gasque är så är det som en stor fest för hela programmet med diverse mat, dryck och spex) Jag tog tillfället i akt att återanvända tightsen från men in tights-efterlägret på Åsunds. Dom var lika snygga som jag kom ihåg dem. Passade på att kvällen till ära ha på mig min favorittröja, den turkosa med en anka. Utanpå detta tog jag brorsans gamla cykelbyxor med snygg vaddering vilket senare skulle visa sig användbart då jag vurpade på det nyskurade golvet på kåren. Som pricken över i hade jag morotsmössan som jag flitigt använde under vinterskog ett år. Jag vann andrapris i smaklösaste klädseln efter David i sin morgonrock.

2 kommentarer:

  1. Den där mössan känner jag igen... Ge tillbaks!

    SvaraRadera
  2. den där mössan har jag hämtat ut lagligt på coop under tiden jag jobbade där! den är min och bara min

    SvaraRadera