söndag 29 november 2009

Bästa helgen på länge!

Efter en riktigt tråkig vecka blev det äntligen helg och stämningen höjdes till skyarna! Det började med laserdome i fredags tillsammans med större delen av klassen plus lite pojk- och flickvänner från norr och söder. Och så Simon så klart :) Jag har aldrig spelat laserdome förut och var grymt skeptisk. Jag tar tillbaka allt jag sa innan vi började spela för det var ju helt sjukt kul! Det gör jag gärna om snart igen! Efter en timmas spel bar det av mot kåren för lite käk och där blev vi kvar tills vi blev utslängda klockan 00.00...

Igår gjorde jag och Simon ett ryck i lägenheten och städade riktigt ordentligt för en gångs skull. Julpyntet fick vi fram också och till slut blev det riktigt hög mysfaktor här! Då kom Robban (a.k.a. Straffis), Jonas (a.k.a. Pappa), StekErik och almighty Hugo hit för att se det omtalade danska dramat Blinkande Lyktor. Detta blev en riktig succé (efter att Robban fått cykla hem igen för att hämta filmen som han så klart glömt hemma) trots att almighty Hugo kissade på vårt nystädade vardagsrumsgolv.
http://www.youtube.com/watch?v=B5IpVVhKrd4

När filmen var slut kom de som inte ville se filmen men som ändå trivs i vårt sällskap hit, nämligen; Patrik (coach Incognitus), Patrik (sjuksyster) och Kip. Ett okänt antal dåliga youtube klipp senare gav vi oss av till Tre hjärtan för lite miljöombyte. Kvällen avslutades i vanlig ordning på Gyllene Måsen innan alla somnade sött i sina sängar! (Utom StekErik förstås)

2 kommentarer:

  1. Ingen dålig polare ni har, som kissar på erat golv... Det har faktiskt aldrig någon av mina gjort. Bara ner från balkongen.

    SvaraRadera
  2. almighty hugo, även kallad almighty skithund. straffmästarens svarta lilla pudel :) straffis ser inte så skräckinjagande ut när han har med sig hugo...

    SvaraRadera