tisdag 20 oktober 2009

Dagens ris...

...går till folktandvården i Dalsjöfors.

Som nog de flesta av er vet så fick alla ungdomar födda -88 två år extra fri tandvård. Jättebra! Man skulle få en kallelse som vanligt vilket jag aldrig fick förra året men jag väntade tålmodigt eftersom jag tänkte att dom säkert har väldigt mycket att göra nu när dom lovat alla 88:or fri tandvård.

Men precis när vi flyttat ner till Halmstad så får jag min kallelse till denna adressen. Tiden passade inte skolschemat riktigt så ja ringde dit med en gång och pratade med en tant som jobbar där. Jag berättade att jag bodde i Halmstad och att jag skulle dit på gratisundersökning så vi pusslade lite i schemat och jag fick tid igår (måndag) då jag ändå var ledig och skulle vara hemma över helgen. Perfekt!

Men när jag kommer dit säger dom att jag måste betala bara för att jag bor i Halmstad. Kunde inte tanten i telefon nämnt något om det? Eller hade hon ingen aning om någonting hur det fungerar? Jag vägrade betala... Det står på lappen jag fått att tandvården fått in pengar från försäkringskassan den 1 juli i år (då bodde jag kvar i Borås). Alltså har dom fått min undersökning betald men vägrade ändå att ge mig undersökningen utan att jag betalade också!

Jag ifrågasatte varför dom inte kallat mig förra året men det kunde hon inte svara på. Chefen var inte där igår så hon hade ingen att fråga förrän på torsdag om hur dom skulle göra heller men hon lovade faktiskt att hon skulle ringa mig när hon pratat med chefen på torsdag. Det hoppas jag verkligen att hon gör annars får jag väl ringa upp dom igen.

Hade det varit jag som jobbat där hade jag tyst och snällt gett patienten (mig) en undersökning ändå utan att skriva in något i datorn om det nu blev problem annars. Dom har ju trots allt redan fått pengar för mig och jag har gått hos dom i hela mitt liv...

3 kommentarer:

  1. Vilka idioter!!! Gör som jag - ge dig aldrig! Om dom inte hör av sig så ring dit och terra dom ända tills dom ger sig! Du hade ju inte behövt tala om att du bodde i Halmstad annars eller? Ska man behöva betala bara för att man är ärlig?! Nä, fy 17 - som sagt - stå på dig gumman!!

    SvaraRadera
  2. när hon öppnade upp mig i datorn stod ju min nuvarande adress där så hon frågade om ja va skriven i halmstad nu... och ja det är jag väl sen jag gjorde adressändring i augusti?

    SvaraRadera
  3. Du får vara lite mer charmig. Jag går hem fantastiskt bra hos samtliga av vårdcentralens damer ;)

    Men skapligt korkat av dem.. Bra att du tog en springnota som du brukar göra!

    SvaraRadera