torsdag 17 september 2009

Plugga, träna, lata sig

I söndags var jag på mitt första spinningpass. Det är roligare att cykla utomhus i friska luften än i en bunker med svettiga människor... I måndags fyllde Andreas 20, grattis! :) Har fixat en tokrolig present! Den dagen ägnade jag åt föreläsning och därefter med att sätta ut fallfällor på Galgberget. Vi ska göra ett projektarbete i fältbiologi där vi ska kolla mångfalden av insekter, spindlar och annat intressant i ett visst område. Våra fallfällor bestod av ölglas i plast, nedgrävda med lite vatten och diskmedel i. I några av dem hällde vi lite honung för att se om fångsten blev annorlunda där.

Dagen efter, tisdag, var vi och vittjade fällorna. Till vårt stora missnöje hade vi i en av fällorna "lyckats" fånga en mus. Den hade drunknat :S Har en bild på den men för er skull låter jag bli att lägga upp den här. Vem vill se en bild på en död mus? Resten av det vi lyckats fånga var mest tråkiga myror som är jobbiga att räkna... Det skojiga arbetet tänkte vi göra idag så att vi får vara lediga imorgon! Efter skolan den dagen var jag och Ninni ute och cyklade ett par mil längs Prins Bertils stig. Lika fint denna gången! :) Och efter det var jag på body balance. Det är nog mitt favoritpass på sats! Massa yogaövningar, lite pilates, styrka och balans. Helt perfekt!

Igår höll vi på med projektarbetet men gav snart upp eftersom det behövs bättre böcker att nyckla efter än det där trista kompendiet vi skrivit ut... Var och gymmade med Ninni och Elena på eftermiddagen. Det skulle jag inte ha gjort. Klantade mig med vikterna så nu gör min tumme hemskt ont... Men skön träningsvärk fick jag iaf! :) Ikväll blir det sats flow! (Liknande body balance tror jag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar