fredag 11 september 2009

Exkursion, cykeltur och Halmstadspex

I tisdags var vi på vår första exkursion. Den var väl helt ok och vädret var helt ok det också! Vi var vid Tylöhus i Tylösand och kollade en massa flora och håvade lite i vattnet. Kunde dock inte artbestämma riktigt allt vi såg i vattnet eftersom de stora elaka räkorna kastade sig över de små bruna djuren och åt upp dem i samma sekund vi släppte i dem. Oturligt...

Jag har inte lärt känna alla mina klasskompisar (naturvårdarna) så bra än men det kommer väl. Den tjejen jag hade lärt känna allra bäst och som jag trivdes riktigt bra ihop med, Charlotte, flyttade till Skara igår :( Hon hade sökt in till en annan linje där i tre år utan att komma in. I år var hon nr 11 i reserv och började här i Halmstad istället. Bara det att då ringde dom i måndags och berättade att hon kommit in i Skara till slut iaf. Sjukt jobbigt att behöva flytta igen och lära känna en ny stad med nya människor. Men å andra sidan förstår jag om hon är väldigt glad över att äntligen ha kommit in! Hoppas att hon kommer ner hit och hälsar på ibland bara! :)

Igår var jag och Simon ute och cyklade. Vi tog Prins Bertils stig nästan hela vägen till Tylösand och tillbaka för vi ville se Per Gessles hus. Det gjorde vi inte men det var otroligt vackert längs med hela vägen! Man blir ju helt tagen av naturen utmed kusten :) Det var dessutom solnedgång under tiden vi cyklade vilket gjorde det ännu finare! Det lär ju bli fler turer den vägen...

Ikväll ska vi se Halmstadspexet, Jack the Ripper. Den ska va helt sjukt bra så det ska bli roligt! Före det blir det after work på kårpuben var det tänkt. Hoppas att fler hakar på bara så det blir något av det...

Vi ses nästa helg för då kommer vi hem! Denna helgen ska jag ägna åt studier och eventuellt lite projektarbete på söndag om vädret tillåter..

2 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg du har, kul att läsa lite om hur du ser på tiden här :)
    Låter som en skön helg, lite ifred med sig själv. Kanske du kan bli lite utvilad, själv känner jag att det behövs. Börjat bli frisk? Själv känner jag att jag snart är i mitt fulla esse igen :) det är skönt.
    Hoppas vi ses snart! Kram Frida, miljöv.

    SvaraRadera
  2. kul att du tittade in här :) ja nu känner ja mig faktiskt i form igen.. börjar rösten bli sig själv nu då? haha! ha de bra!

    SvaraRadera