onsdag 19 augusti 2009

Halmstadbo

Imorgon börjar allvaret! Första dagen på de närmsta tre åren. Ska bli spännande! Just nu sitter jag och funderar på att ta med kameran eller inte. Jobbig att bära omkring på men kul att föreviga minnen. Hmm... Får fundera vidare på det.

Nu börjar vi komma i ordning här nere. Diskmaskinen är på plats, soffan är ihopbyggd, teven inkopplad, internet fungerar och vi har hemtelefon! Här är numret för er som tycker det är bättre att ringa hem än till mobil: 035 2405861

Vi lär sakta men säkert känna Halmstad också. Vi har badat vid Östra stranden, vi har hittat en favoritpizzeria (har bara prövat en och den var toppen), vi vet var Coop, Hemköp och Maxi ligger (Coop hemma i Borås är bättre), vi har provcyklat till skolan och försökt orientera oss i centrum. Vi kan redan nu konstatera att Halmstad är en mysig stad med, till synes, trevliga människor! Precis ALLA cyklar vart dom än ska. Oavsett ålder, klädsel, kön eller kroppsvikt... Men det är bara äldre och jag och Simon som använder hjälm. Undrar hur länge vi kommer att vara så duktiga :S

Tack för en sjukt trevlig kväll i lördags tjejer!! God mat, trevligt sällskap och gott vin :) Kommer sakna er men jag kommer säkert snart hem och hälsar på igen! Är Winnerbäck bokad btw?
Nu ska jag se om man inte kan få ordning på de där sista bananlådorna så vi slipper dom sen...

2 kommentarer:

  1. Glöm ALDRIG hjälmen!!!
    Förresten - kommer du inte att sakna oss...?
    :(

    SvaraRadera
  2. klart jag kommer sakna er också mamma :) vi kommer nog träffa er mer också.. hjälmen var på även idag ;)

    SvaraRadera