fredag 14 augusti 2009

Börjar bli nervös

På torsdag börjar nollningen. Jag har ju Simon förstås (vi är på samma nollning trots olika linjer) men i övrigt känner jag inte en enda människa. Lite nervöst kan man säga. Försöker tänka tillbaka på hur det var att börja gymnasiet. Helt underbart! Längtade tillbaka till skolan varje gång jag åkte hem. Det var skönt att träffa nya människor som inte visste vem man var eller hade varit innan. Alla förändras ju men jag tror att hemma i Dfs kommer man alltid vara den där lilla blyga scouten i de flestas ögon. Eller iaf i de som inte kände mig så bra. Därför är det alltid bra med sånna här nystarter. Då får folk lära känna den man är nu!

Vi har varit nere i Halmstad i veckan och försökt få lite ordning i lägenheten. Vi har fortfarande sjukt mycket att göra innan det är färdigt men vi har iaf ett fungerande kök nu. Badrummet är fixat och sovrummet är ok. Resten ser ut som ett bombnedslag. Man får klättra runt på golvet. I onsdags var vi på ikea i Helsingborg för att köpa lite mer möbler. Det är så dåligt med förvaringsmöjligheter i lägenheten men nu tror jag att vi ska klara oss! Igår åkte vi även förbi Gekås på väg hem så nu är det nog ingenting mer vi behöver köpa tror jag. Och är det det kan vi nog fixa det i Halmstad.

Just nu är jag hemma i dfs hos familjen. Ikväll blir det grillning, då kommer Andreas hit också och Simon förstås. Han är hemma hos sin familj och fixar vår bil nu. Avgassytemet ska bytas, antenn behövs sättas dit, ljuset måste fixas osv... Imorgon kväll ska jag träffa Lotta, Anna och Malin för lite god mat och skitsnack :) Vi kommer ju inte ses så mycket sen när jag försvunnit till Halmstad och Malin till Götet. Men det är därför jag och Simon ska behålla bilen, så att vi kan åka hem ofta och hälsa på alla! Vi har en ny soffa nu med om någon vill sova över hos oss. Den förra var nog inte så skön att sova i...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar