tisdag 4 augusti 2009

Att flytta är underskattat

Man skulle kunna sammanfatta flytten så här: Vi gick upp vid sju för att äta frukost och sedan hämta flyttbilen. Även kallad flyktbilen... Den var färdigpackad vid ett och då hade bara en tavla gått sönder (!). Jag, Simon och hans pappa åkte iväg till ikea i Kållered för att köpa oss en ny soffa när vi ändå hade stor bil. Soffan tog ungefär dubbelt så stor plats som vi hade räknat med men det gick ändå. När vi åkte från ikea vevade Simons pappa ner rutan till förardörren. Det skulle han inte ha gjort för den gick inte att veva upp igen... Och det var motorväg hela vägen till Halmstad. Gissa om det blev blåsigt! Som tur var lyckades dom fixa den innan vi skulle hem sedan.

När vi kom in i lägenheten fick vi oss en härlig överraskning. Den var fortfarande ostädat... Yeppie! Det var bara att städa ur kyl och frys så gott som det gick med disktrasan som låg framme och sedan stuva in alla frysvaror vi hade med hemifrån. Dessvärre gick inte kylen att få igång så dom grejerna var bara att släpa med sig hem till Borås igen. Sen började vi packa in allting i lägenheten. Tilläggas bör att det varken i Borås eller Halmstad finns någon hiss och att vi på båda ställena bor/bodde på fjärde våning... Vid tio på kvällen var vi klara och kunde åka hemåt igen. Då var jag så trött att jag var helt skakig i hela kroppen. Kände mig yr som om jag var full. Helt väck! Vi bestämde oss för att stanna till på McDonald's på väg hem. Efter en bra stund längs motorvägen då vi nästan gett upp hoppet om att hitta något Donken så uppenbarar sig ett till sist i horisonten. Jag och Simon lyser upp i hela ansiktet och bara pekar på det och ler. Måste sett ganska roliga ut men vi behövde energi.

Så gott har det inte varit med McDonald's sen den där sista dagen i Paris efter Moulain Rouge. Man kan jämföra det med den där gången vi gick till Camp X och stannade för att äta fiskpinnar som legat i 30 graders värme i ett dygn i en ryggsäck som någon hade suttit på, med korvbröd, gurka och ketchup. Det var precis lika gott och vi var precis lika utmattade! Gissa hur mina vader mår nu efter alla trappor.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar