onsdag 17 juni 2009

Fullspäckat schema hela sommaren

Känner mig stressad... Ännu mer stressad när jag tittar i almanackan! Från och med igår är hela sommaren helt fullbokad. Fast den kommer nog bli grymt bra ändå :) Ju mer man har att göra desto mindre tråkigt blir det! Och det är ju bara fyra veckor jag ska jobba. Resten är bara roligt! Vet inte hur jag ska hinna med allt annat jag vill göra bara... Det finns ju inga sånna där dagar då man har tid att bara åka iväg till Skalle och sola och bada lite. Det får bli sol och bad i Halmstad i augusti istället. Så här ser sommaren ut:
  • v.25: Jobba alla dagar utom måndag och midsommarafton då det blir firande i Dalsjöfors
  • v.26: Jobbar så dåliga tider att jag inte lär hinna med något annat. Lördag söndag är dock lediga än så länge. Då kanske det bli en fika med Jonas innan han åker till Kroatien.
  • v.27: Jobbar mån-fre även denna veckan riktigt tråkiga tider. På fredagen slutar jag två och då åker vi direkt ner till Malmö för att utnyttja hotellvistelsen jag vann.
  • v.28: Jobbar 8-17 mån-tor. Har fått ta bort tiden på fredagen för att kunna åka till Åsundsholm.
  • v.29: Åsundsholm!
  • v.30: Åsundsholm! Slutar för oss ledare runt 12.00 på lördagen men det hinner jag inte med eftersom flyget till London går 11.15. Tänkte att Simon får komma och hämta mig från Åsunds direkt till flyget på morgonen. Londonväskan får jag packa innan Åsunds. På söndagen ska vi se King of Pop i London :)
  • v.31: Vi kommer hem från London på tisdagskvällen. Sedan blir det att flyttstäda och flytta till Halmstad under helgen den veckan. (Om nu allt går som planerat)
  • v.32: Det står ingenting i almanackan mer än att Simon fyller år! Men vi lär väl ha att göra med den nya lägenheten. Om det är pissväder tänkte vi unna oss en sista minuten till varmare breddgrader.
  • v.33: Jag har för mig att skolan börjar 13 eller 14 denna veckan, alltså torsdag eller fredag. Så även här har vi massa tid att bekanta oss med vår nya stad :)
Att allt detta ska gå i lås hänger förstås på att vi lyckas få tag på någon lägenhet och att vi kommer in på skolan. Det finns några skräckscenarion i mitt huvud... Tänk att vi kommer in på skolan men inte lyckas hitta någon lägenhet... Då bli vi hemlösa med tanke på att vi sagt upp lägenheten i Borås och får sova på gatan...

Eller så hittar vi en lägenhet men kommer inte in på skolan (det får vi reda på i mitten av juli) Om något av detta skulle hända oss så har vi en plan B. En mycket bra plan B faktiskt. Då ställer vi alla möbler hemma hos nära och kära, packar varsin ryggsäck och sticker ut i världen ett par månader. Sen kan vi stämpla när vi kommer hem (vart vi nu ska bo då)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar