torsdag 2 april 2009

Mycket bra dag

Idag tog jag cykeln och susade ner till café viskan där jag och Anna satt och fyste i solen en stund! Grymt skönt vill jag lova! Och lite färg fick jag allt i ansiktet :) Mest rött tyvärr men det ordnar väl upp sig så småningom när huden vant sig vid solsken igen. Det satt en massa mammalediga mammor vid bordet jämte oss och alla hade med sig varsin barnvagn. Blev lite trångt... Verkar som värsta företaget att gå iväg någonstans när man har en unge + en hel barnvagn att hålla reda på... Jag bara tog nyckeln, mobilen och en hundring och åkte :) Fast tänk sedan om sju år, då kanske det är vi som sitter där på café Viskan med varsin barnvagn tjejer :P Haha, nä det får gärna vänta lite...

Klockan fyra började jag jobba så då tog jag också cykeln. Himla skönt faktiskt! Bil är bekvämt men cykel är härligt! Jag rekryterade medlemmar på Coop idag igen. Börjar bli riktigt trist nu för efter dessa tre veckor har mn ju redan pratat med alla stackars kunder som kommer in i butiken. Men imorgon står jag sista gången, sedan slipper jag det :) Då blir det bara "vanligt" jobb igen! Man känner sig så påträngande när man hoppar på folk och frågar om med mera kort och grejer... Jag gillar inte telefonförsäljare och nu känner jag mig ju själv som en :(

Nä, om Simon skulle ta och komma hem kanske? Vill ha kvällsmat men det är trist att äta själv...

2 kommentarer:

  1. Vilka planer du har, över 7 år innan barnen börja komma..

    SvaraRadera
  2. först måste ja plugga tre år.. sen måste ja tjäna ihop pengar ett år så ja kan resa under ett år. efter det måste ja tjäna ihop pengar igen under ett år så man har lite undansparat innan det är dags :P de blir iaf sex år...

    SvaraRadera