måndag 3 oktober 2011

Efter sommar kommer höst

Efter att ha vistats i ett varmt och soligt Italien en hel vecka känns Sverige inte särskilt exotiskt. Sommaren är slut men det är inte riktigt höst heller. Det är varken varmt eller kallt, sol eller regn. Det är bara grått. Jag hade lätt kunnat stanna i Italien en vecka till!

Hur som helst, jag är glad ändå! Har lärt känna nya kompisar från både Norge, Frankrike, Tyskland och Spanien under veckan och snart ska vi iväg hela gänget igen vilket ska bli jättekul! Det blir dock inte söderut denna gången utan norrut till ett något kyligare Lysekil. Jag tänker minsann bada i havet ändå. Förkylningen kan slänga sig i väggen.

Under Italienvistelsen hann vi med både det ena och det andra. Vi snorklade mycket och det var runt 26 grader i vattnet. Vi var på seminarier om Marine Protected Areas, vi var ute på en båttur, vi dividerade med italienska flygplatsvakter om huruvida man får sitta på golvet och spela UNO då man har tio timmar att slå ihjäl till nästa flyg eller ej (vakterna vann för dom hade tydligen högre status än oss) och vi åt och drack gott hela veckan. Vi till och med sov lite ibland, dock inte mer än absolut nödvändigt. På måndagen kom det in värsta åskovädret och jag skulle gissa att det föll ca 1 meter regn på ca 20 minuter. Det var kul! Gatan utanför vårt hus övresvämmades och den dumma fransmannen fick den briljanta idén att surfa på vägen. Det gick sådär. Bilder från Italien kommer här nedanför. Vill ni se mer finns det på Facebook!

Jag kan sammanfatta veckan så här: Incredible Italy!

Oväder

Den dumma fransmannen surfar i regnvattnet

???

Snorkling

En dum norrman tvingar i mig melon

Solnedgång vid vårt hus

På flyget hem sov vi.

2 kommentarer: