tisdag 30 augusti 2011

"Jag har minsann inte varit sjuk sedan Åre"

Man ska aldrig säga sådana saker för då blir man sjuk... Självklart blev jag förkyld strax efter att jag kommit hem till Dalsjöfors i helgen. En liten förkylning är väl ingenting men det var synd att den skulle komma just nu för då kunde jag inte hälsa på Lotta och Jonas och deras lilla Gustav som föddes den 21 augusti. Nu måste jag vänta tills nästa gång jag kommer hem med att hälsa på dem :( Men det blir förhoppningsvis av redan i mitten av september!

Nu är hösten här och skolan har börjat. Jag tror dock att denna kursen kommer att bli riktigt rolig då vi kommer att åka iväg mycket tex. Italien i slutet av september och strax därpå ska vi åka till en marinbiologistation ca 50 mil norrut.

Jag måste verkligen ordna ett nytt pass nu. Tänkte åka in och fixa det imorgon och sedan får vi hoppas att det inte tar allt för lång tid att få det... Vore ju trist att bli kvar i Sverige när klasskompisarna åker till Italien en vecka.

Det har kommit en blomma till på paprikaplantan! Kanske att där kan bli en paprika till om jag har tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar