fredag 14 januari 2011

Ett hundliv

Sitter i lägenheten och skrattar åt en hundvalp som står fastbunden i en stolpe utanför kinarestaurangen alldeles här nedanför. Han springer runt runt stolpen i jakt på sin egen svans. Han har lyckats fånga den flera gånger! Men när han väl lyckas står han bara där med svansen i munnen och vet inte riktigt vad han ska göra med den. Som när man går utanför dörren och glömmer av vart man skulle gå någonstans. Efter ett tag är han tillbaks på ruta ett och springer runt runt runt den där stolpen tills han återigen står med svansen i munnen och glor dumt framför sig. Grejen med stolpar och koppel är att när man springer runt dem blir kopplet kortare och kortare tills man nästan stryps. Hundvalpen löser det genom att först försöka slita sig loss (i jakt på svansen) sedan genom att backa ett par varv baklänges runt stolpen innan han ger sig på svansen igen. Blir hundar aldrig yra? Och nu äntligen kommer husse!! Hunden far runt runt runt stolpen igen medan husse kämpar på med att snurra loss kopplet som bara trasslar ihop sig ännu mer av den stolliga hundens glada välkomnande. "Vad ska vi göra nu?" Ska vi leka, ska vi leka?" "Har du mat till mig?"
I övrigt kan jag säga att det går bra nu =) VG på genetiktentan, G på botaniktentan och GIStentan jag skrev idag gick fint den också. Och imorgon bär det av till Åre med 26 andra puckon från TBI (sektionen jag tillhör på skolan). Har dessutom kommit på vart jag vill praktisera. I en ÄLGPARK! Vart annars? Fattar inte att jag inte kom på idén själv... Var en klasskompis som skulle försöka få praktik i en sådan park och då blev det plötsligt glasklart vad jag vill praktisera med =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar