lördag 5 juni 2010

Hemresa

Så var det snart dags att bege sig hemåt igen men först ett stopp i Veddige ikväll för inflyttnings/35års fest hos Magnus och Jeanette på deras gård.

Jag hade tänkt bli klar i lägenheten innan jag åker men inser nu att det kan jag glömma. Jag är för lat =) Det ser i alla fall helt ok ut här nu! Och jag kan inte göra klart allt förrän Simon flyttar in i sin lägenhet så jag blir av med alla hans saker. Sen tappar man lite lusten att göra i ordning med när flytten gick som den gick.

För er som inte hört om det var det så att jag och den förra som bodde här kom överens om inflytt förra lördagen. Han sa att det inte fanns någon städbesiktningstid i fredags utan endast måndag, tisdag denna veckan. Så jag hade att välja på att antingen besiktiga den själv efter hans städning eller ta den på tisdagen. Det fanns inte en chans i världen att jag skulle ha tid att ta över lägenheten då istället pga två tentor + att vi skulle vara ute ur vår förra lägenhet 1 juni (samma dag). Så jag sa till honom att jag har dålig erfarenhet av att besiktiga städningen själv efter tre tidigare flyttar men att om han lovar att göra det ordentligt så går det bra! Han skulle vara klar med städningen vid 3-4 på lördagen. Halv fem var vi där med första flyttlasset. Då var i princip ingenting gjort. Det såg ut som fan! Jag sa åt honom att städa bättre och göra om. Han tyckte att han hade lagt ner sin själ på städningen i badrummet. Konstigt nog är där nu efter min egna städning ungefär tusen gånger renare.... Han fick iaf över en timma till på sig att göra klart sen gav jag upp. Jag skällde lite mer på honom och tyckte det var dåligt att det inte var klart när vi kommit överens om det och jag stod med alla grejer utanför och väntade. Men det var ju tydligen inte hans problem..... Så det var ju bara att bära upp alla grejer ändå och gilla läget. Eftersom jag själv tog över nyckeln kunde jag heller inte klaga hos hyresvärden men jag hade inget annat val.

Nu i efterhand har jag fått reda på av hyresvärden att det visst fanns tid för städbesiktning i fredags men han hade avbokat den. Han har alltså lurat mig att Hfab (Halmstad fastighetsbolag) inte hade tid att besiktiga den och sedan struntat i städningen eftersom han visste att jag skulle vara tvungen att ta nycklarna i lördags ändå. Jävla gris!! Så fort man gör misstaget att lita på någon så råkar man illa ut...

Så veckan som varit har jag ägnat åt att, precis som i förra lägenheten (där det också hade bott en gris), städa, flytta grejer fram och tillbaka, och packa upp samtidigt. Har dessutom skrivit och försökt plugga till två omtentor som jag antagligen, pga allt lägenhetsstrul, kuggat på.

Det är tyvärr inte bara detta som varit struligt med förre lägenhetsinnehavaren.. Men jag orkar inte skriva allt här. Vill helst inte höra talas om honom igen. Är rädd att ja kommer ge honom en rak höger om ja råkar se honom på stan.

Nog med gnäll för idag! Nu måste jag fixa klart innan jag åker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar