söndag 28 mars 2010

Pinsamt!

Jag har haft en fullspäckad helg som vanligt! Först blev det en kort visit hemma i Dalsjöfors med hela familjen för middag. Efter det åkte jag vidare till Alingsås och Volleybollnatta. Vi ställde som vanligt upp med ett Åsundsholmslag och hade riktigt kul tillsammans! Vi kom trea precis som på innebandyn härom veckan. Bra jobbat laget! Grymt kul var det att Dalsjöfors var där med ett lag också så jag kunde prata med Lotta hela natten =) Det är ju inte så ofta! Men det allra bästa var att vårt åsundslag vann över Lottas lag hela TVÅ gånger och pötte därmed ner dem från prispallen.

Klockan tidigt på morgonen efter volleybollen fick vi äntligen (jag, Malin och Joel) åka hem till Joel för att sova lite. Måste tacka dig Joel för dina ansträngningar med att göra rent i lägenheten efter katterna innan jag kom =) Det var guld värt och jag kände inte av några katter över huvud taget! Inte alla som tänker på det utan att man säger till! Tack =)

Senare på dagen åkte vi till Apelhult för planering och renovering av garaget (kök). Vi hade hoppats på att hinna med att måla väggar och tak men spacklet torkade ju aldrig så det sket sig... Då hade vi ändå väntat sen igår vid middagstid fram till idag förmiddag innan vi gav upp. Det var synd att man inte visste det igår för då hade ja åkt hem till Halmstad och hunnit vara med på Robbans 25-års fest men det missade jag nu =( Hade dock väldigt roligt med åsundsledarna hela helgen ändå!

Nu kommer vi till det som var pinsamt... När vi skulle åka hem kom jag inte långt med bilen innan jag insåg att jag måste fylla på med kylarvätska. Jag som är så fruktansvärt bilintresserad hade ju gjort detta tusen gånger förut... Eller inte... Jag stannade bilen och väntade in resten av karavanen av åsundsledare och frågade i varje bil efter kylarvätska. Fick napp i sista bilarna där jag fick lite vatten att hälla i. Detta fick förstås Mangan hjälpa lilla mig med. Jag hittade inte ens spaken till motorhuven vilket i sig var ganska pinsamt. Det är ju ändå min bil. Till sist hade vi fyllt på det där vattnet iaf och jag försökte stänga motorhuven med en hand eftersom jag hade vattenflaskorna i den andra. Detta resulterade i att jag tappade motorhuven men tog emot den innan den slog igen och bröt därmed en nagel.

Man kan alltså sammanfatta detta med att jag idag då jag för första gången i mitt liv fyllde på kylarvätska (vatten) i bilen bröt jag en nagel... Pinsamt kvinnligt!!

1 kommentar:

  1. Ja, det kunde ju helt klart varit värre - vad är en bruten nagel mot kanske en bruten tumme, handled, arm eller du kunde ju fått hela motorhuven på huvudet =( å fått åka till akuten o blivit inlagd pga hjärnskakning!
    Då kan vi börja snacka om pinsamt!

    SvaraRadera