söndag 31 januari 2010

En helg med smärta...

...och med smärta menar jag träningsvärk i varenda muskel jag kan komma på att jag har. Rätt skönt i och för sig men jag sitter ju helst kvar i soffan när jag satt mig... Inga onödiga promenader ut till köket för att diska eller nåt sånt...


Jag var duktig (eller tråkig) i fredags och tackade nej både till festen hos Malin i Göteborg och till Sörensens fest ute i Alhammar. Istället testade jag ett nytt pass på SATS. Crosstraining, alltså cirkelträning med både kondition och styrka. "Det ska nog inte vara några problem" tänkte jag. När jag kom dit insåg jag att nästan alla andra var killar och instruktören var bara ett berg av muskler. Jag gjorde som vanligt när jag är på ett nytt pass att jag kikade på alla andra för att se vad jag skulle göra. Jag är lite för svensk (blyg-och-klarar-mig-själv) för att gå fram till muskelberget och medge att jag var ny och inte riktigt visste vad jag skulle göra. Det slutade med att muskelberget istället kom fram till mig och en annan vilsen tjej och lovade att han skulle hjälpa oss. Syntes det så tydligt att jag var ny där? :S

Muskelberget till instruktör var i vilket fall en väldans bra instruktör som gärna visade om man gjorde fel och peppade en till att orka mer än man egentligen orkar. Efter en kvart började jag fundera på om jag kanske skulle ge upp och gå därifrån men jag var duktig och stannade kvar hela timman. Det var säkerligen bra för psyket att envetet stanna kvar och lyfta mer tyngder än man orkade men kroppen tyckte inte likadant... Det har aldrig varit så skönt att stretcha efter träningen som då!

Eftersom jag med all säkerhet (enligt mina mått mätta) hade gjort av med lika mycket kalorier som två pizzor innehåller så kunde jag med gott samvete köpa med mig en pizza hem efter träningen :) Vid närmare eftertanke var kanske den där träningen inte optimal trots allt eftersom jag på grund av den fick avboka både gårdagens och dagens träning då jag knappt kan röra mig... Men enveten som jag är har jag bokat in ett likadant pass imorgon :) Får väl se hur det blir med den saken...

Nu: tillbaka till soffan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar