tisdag 12 januari 2010

Egentandvård

Jag fick till slut min vilja igenom på tandvården i Dalsjöfors. Orkar inte dra hela historien en gång till så ni som är nyfikna får leta upp det inlägget i bloggen... Jag kan i alla fall säga att jag tycker att Dalsjöfors tandvård är under all kritik! Dom har faktiskt varit ganska otrevliga...

Nu har jag efter många om och men skaffat ett sånt där avtal för frisktandvård. Det innebär att jag betalar 45kr i månaden (540kr om året) och får då gratis tandvård. Med tanke på att en undersökning från och med i år kommer att kosta runt tusenlappen är det lätt värt det!


Vad jag ville komma till var att nu fick jag hem massa papper om detta varav ett papper var min så kallade egentandvård där det står hur jag ska sköta tänderna för att få ha kvar det låga månadspriset på frisktandvården. Där stod det att ja skulle borsta tänderna, använda tandtråd och flour och sånt. Sen stod det hur jag skulle äta också. Tre huvudmål om dagen plus två till tre mellanmål varje dag men jag skulle undvika småätande. Menar dom då att jag ska äta sex relativt stabila mål mat om dagen?? Jag vet inte ens hur jag ska hinna äta sex gånger om dagen?! Det verkar som om tandläkarna tycker jag borde gå upp i vikt :P Man ska inte tro på allt man läser... Frukost, middag, kvällsmat och kanske en frukt räcker fint för mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar