söndag 28 juni 2009

Gone too soon

Ni kan ju alla gissa min besvikelse... Ditt sms kom lite som en chock där på morgonen Malin. Det är klart att man varit orolig att han skulle ställa in för att han inte skulle orka, men inte för att han skulle dö... Det är som när Elvis och John Lennon gick bort. Hela världen sörjer. Jag hade verkligen sett fram emot att åka till London och se honom den 26 juli. Det hade varit en upplevelse för livet! Lite synd att jag inte är tio år äldre :P Då hade jag definitivt sett honom på någon av hans konserter. Kanske på Historyturnén. Det är ändå det albumet som är bäst. Det var min första skiva faktiskt, när jag var sju år gammal :) History med Michael Jackson. En dubbel-cd. Jag minns att jag tyckte bäst om Heal the World när jag var mindre. Den är fortfarande sjukt fin men det finns ju knappt en enda låt han gjort som inte är bra enligt mig. Det albumet har gått varmt i bilstereon ett par månader nu. Bilden här nedan satt som poster på min sovrumsdörr i många, många år. Tog nog inte ned den förrän jag flyttade ner i källaren. Undrar om den finns kvar någonstans. Hade varit kul att spara på. (Kanske inte på väggen men iaf ihopprullad i någon garderob)


Om ni aldrig sett någon musikvideo med Michael är det nog dags nu tycker jag... Han gjorde aldrig någonting halvdant utan lade ner så mycket energi som bara gick på allt han tog för sig. Ta Earth Song till exempel. Helt otrolig! Jag ryser när jag ser den. http://www.youtube.com/watch?v=VqeADZgjtpY

Det har funnits många genier i världen, Michael Jackson var en av dem.
Man får väl se det positiva. Han fick inte hjärtstilleståndet under någon av konserterna i sommar. Tänk vilket kaos det hade blivit. Folk hade väl fått panik i publiken och dött dom också. Det var bättre att han fick dö i sitt hem i lugn och ro utan alla skrikande fans. Och vi kommer få pengarna tillbaka för biljetterna! Men vi kommer antagligen inte att åka till London nu. Det känns inte lika kul efter detta. Vi försöker sälja flygbiljetterna till underpris istället så förlorar vi inte så mycket på det. Sedan tar vi kanske en sista minuten ner till medelhavet någonstans istället. Så om någon vill åka till London 25-28 juli får ni gärna höra av er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar