måndag 20 april 2009

Ballar av stål

Vilket skitprogram egentligen... Men ibland är det faktiskt roligt :P Har sett två halva avsnitt. Blev förbannad efter förra men nu sitter jag faktiskt och skrattar åt det! Nu är det reklam. Har ni sett den där reklamen där fyra kvinnor går runt och tittar i ett hus och blir helt tokiga när dom får se den gigantiska garderoben full med kläder och skor för alla tillfällen. Samtidigt hörs ett vrål från andra änden av huset. Där har fyra killar precis upptäckt det stora kylrummet helt sprängfylld med bärs :) haha, det är min favoritreklam nu, hur bra som helst =)

Tokbra låt: Wonderwall med Ryan Adams. http://www.oneparticularwave.com/2007/03/27/song-of-the-day-ryan-adams-wonderwall/

I lördags tog jag och Simon en cykeltur ut till Dalsjöfors. Tog den långa vägen ut och den korta vägen hem. Vi åkte hemifrån till Coop och tog gamla R40, sedan över Häljared, vidare på banvallen och sedan hem. Det blev drygt två mil ut till Dalsjöfors och självklart var det motvind :S Det tog en stund men sen fick vi lite mat när vi kom hem till mamma och pappa! Sen tog vi den korta vägen hem som var 1,5 mil istället.

På kvällen var jag, Anna, Malin och Lotta på Grekiska Tavernan och firade våra födelsedagar. Jag har varit på Grekiska Tavernan en gång förut och då blev vi ilurade fårtestiklar... Simons fel. Jag tänkte nu iaf att man kanske kunde få en ny och bättre uppfattning om det stället! Det var bättre i lördags men fortfarande inte så bra som tex Oliven och La Copita. Personalen verkade något förvirrad men vi fick rätt mat iaf :) jag åt lamm och så delade vi på en flaska husets röda! Den fick vi i pyttesmå glas fast alla vid borden runt om hade fått vinglas :( kanske var något typiskt grekiskt eller så var diskmaskinen sönder... Efter maten blev det en kaffe Bayles (hurstavas det?) innan vi gick vidare till Kafé Viskan. Perfekt om man vill sitta någonstans och ta en öl eller nåt innan man drar vidare ut. Varför har vi inte varit där förut?? Resten av kvällen spenderade vi på Trädgårn som omväxling. Det var inte så mycket folk där jag kände, inte så mycket folk över huvud taget faktiskt. Träffade Johan Haag igen iaf :) Honom har jag inte pratat med sen vi slutade nian och det är ju ett tag sedan nu... Efter Trädgårn blev det förstås obligatoriska McDonald's! Sen kom snälla Simon och hämtade :)

Igår gjorde jag och Simon klart det allra sista på balkongen och åt middag där. Hur skönt som helst! Åt middag där ute idag också och sedan satt jag där och solade tills solen försvann bakom trädtopparna. Senare ikväll var jag ute och sprang dubbelt så långt som jag brukade. Två varv runt sjön istället för ett :) Det gick riktigt bra faktiskt förutom att jag fick jätteont i foten sista varvet. Behöver nog bara vänja mig! Sedan körde jag lite styrka hemma och nu har jag fastnat vid tv:n.. Har inte ens duschat än :S Men scrubs är roligt :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar