söndag 11 januari 2009

Yrvaken virrepanna

Ni vet när man vaknar på morgonen och knappt vet var man är, vad man heter eller vilken tid på dygnet det är. Så vaknade jag i fredags morse klockan kvart i åtta när dom ringer mig från jobbet. Jag visste att jag hade ställt klockan på åtta alltså skulle jag någonstans på morgonen, jag visste inte vart bara när jag vaknade. Jag hörde inte riktigt vad hon sa i telefon först heller. Det lät som att hon sa att jag inte behövde komma till jobbet idag så då kopplade väl min hjärna att det var därför jag hade ställt klockan, för att gå till jobbet. Sedan upprepade hon vad hon sagt och då hörde jag tydligare. Hon undrade om jag kunde jobba. Min hjärna var inte lika snabb som öronen så i mitt huvud trodde jag fortfarande att jag skulle åka och jobba eftersom jag ju hade ställt klockan så jag sa till henne att "jag ska redan jobba". Hon blev förvånad och sa att det inte stod i hennes papper. Då svarade jag dumt, trött som jag var, "vart är det då jag ska åka någonstans?". Jag var helt förvirrad, jag hade ju ställt klockan! Varför ställer man klockan om man inte ska upp och jobba? Hon bara skrattade åt mig i telefon.... haha.. Sakta klarnade det för mig och jag kom ihåg varför klockan var ställd. Jag skulle ju till frissan! Nu skrattade hon ännu mer i luren... Jösses. Jag vet inte ens exakt nu vem det var som ringde. Men det var ju bara att tacka ja och ringa återbud till frissan. När jag kom till jobbet var det flera stycken som skrattade åt min något förvirrade och nyvakna uppsyn.... Men vad gör man inte för att få behålla sitt älskade jobb :) Syn på tiden hos frissan bara. Jag hade redan skjutit på det ett par veckor och sen när jag väl bokade en tid så var det ju fullbokat en vecka framåt. Nu dröjer det väl ett par veckor till om jag känner mig rätt :P

Igår var det lite spelkväll hos Fabbe. Han hade gjort egen pizza kvällen till ära (tänk att Fabbe är en sån mästerkock!) och vi hade tagit med oss våra roligaste sällskapsspel. Det blev kampen mellan kvinna och man som spelades hela kvällen under glada skratt :) Jag och Anna och Simon, Fabbe, Patrik och Andreas. Tjejerna ledde stort under nästan hela spelomgången men sen gjorde tre av killarna ett jätteryck och genom ren tur vandrade Fabbe först in i mål.... Grattis! Andreas den stackarn stod kvar på ruta ett i princip hela tiden. Han tyckte det var ett tråkigt spel men jag tror bara han var lite dåligt allmänbildad.

Idag var vi hos min käre kusin Tobias på 20årskalas. Det vankades smörgåstårta så det gick ju bara inte att missa. Av mig och Simon fick han ett överlevnadskit till sin nya lägenhet med disktrasa, smörknivar och annat smått och gott. Det var riktigt kul där faktiskt! Inte varje dag man träffar sina släktingar som för övrigt är riktigt roliga att lyssna på... Så länge dom inte pratar trav förstås!

Så tack alla inblandade för en riktigt lyckad helg! :D
puss och godnatt

PS: Lycka till på Mallorca nu brorsan och ha det så kul! Om du nu läser detta vilket kanske inte är så troligt..... :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar