måndag 5 januari 2009

Skridskor på Ankedammen

Precis som förr :) Det var längesen det gick att åka skridskor på Ankedammen utanför huset i Dalsjöfors. Många år sedan faktiskt... Vi kunde gå ut på förmiddagen och åka länge, ta en paus för middag och sedan åka tills solen gick ner på eftermiddagen igen. I alla falla andreas var ute så länge och jonathan ibland också. Jag var väl ute en stund i alla fall! Andreas kom hem när han hade skjutit bort alla puckar och inte kunde hitta dem igen för mörkret... Haha!

Nu i år har det äntligen frusit till bra på dammen igen. Det brukar bara bli slask annars. Så vi passade på igår jag och Simon. Han hade ett par egna skridskor och jag fick låna Andreas gamla. Det var riktigt kul att åka igen! Jag kan väl inte direkt säga att jag är någon hejare på skridskor men jag kan ärligt säga att jag var mycket bättre än Simon för han var kass :) Dock väldigt rolig att titta på! Vi spelade lite hockey med Jonathan och senare på dagen var även Andreas och Emil med. Då hade ju jag och Simon inte en suck eftersom alla dom tre är gamla hockeyspelare...

Idag har det varit jobb hela dagen. Antagligen sista dagen på ett tag nu skulle jag tro. Blir väl mer att göra igen till påsk!

Tack och hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar