torsdag 1 januari 2009

Och så var det året över

Det blev ett bra slut på år 2008 tycker jag! Sådär lagom kall och stjärnklar natt. Fast jag måste säga att fyrverkerierna i Dalsjöfors är lite trista... Dom var ju skoj när man var liten men efter så många år med Vinterskogs fyrverkerier sista dagen så blir man nog lite bortskämd tror jag.

Vad kommer hända nu då år 2009? Det är ju det alla diskuterar. Vad kommer bensinen kosta, hur blir det med bostadsräntorna, vad händer med våra aktier osv. I Aftonbladet hade dom skrivit två fulla sidor om "hur kvinnor vill ha sex år 2009". Som om det skulle bli någon skillnad?! Ska man behöva ändra på allt bara för att det blir nytt år? Alla ska sluta röka, sluta dricka, sluta snusa, börja motionera och gå ner i vikt. Visst, visst jättefina löften, men hur många kommer lyckas? Eller ens försöka?

Fast jag måste ändå säga att jag är nog precis som alla andra... Jag tycker också att det är bra med nytt år för det blir som en nystart. Man kan ju iaf försöka att hålla sina nyårslöften :) ett tag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar