söndag 18 januari 2009

100årskalas

Det var det, nu är dom 50+ båda två! Pappa fyllde i november och mamma i fredags. När pappa fyllde 50 var vi en weekend i danmark hela familjen+Simon och Johanna. Då fick pappa en ballongflygning av mig, Andreas och Jonathan. Nu när mamma fyllde 50 fick hon ett presentkort på spa i Varberg och så var vi ute och åt på Oliven på kvällen. Igår hade dom 100års kalas tillsammans. Blev mycket smörgåstårta och andra onyttigheter hel dagen. Grannarna var där vid ett och när dom åkte kom pappas sida av släkten och senare även mammas alla syskon med respektive. Riktigt skoj faktiskt! Dom fick massa blommor och presentkort och pengar till en resa någon gång i framtiden :)

Nu har jag just varit ute och sprungit en sväng, på Simons initiativ visserligen men jag känner mig riktigt stolt :) Och imorgon börjar dansen igen så nu ska jag väl komma igång igen!

Btw haha... De va folksamling här på Tullen i veckan. Dom fällde en björk utanför fönstret och det var tydligen väldigt spännande för pensionärerna i området. Vi tittade ut och där står ett par i typ 80årsåldern med sina rolatorer och glor ilsket på dom när dom fäller trädet... Det såg jättekul ut... Det trädet hade väl stått där så länge dom hade bott här. Det händer ju inte så mycket annat här uppe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar